فرزند مهدویفرزند مهدوی، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 16 روز سن داره

فرزند مهدوی

مقايسه حضرت موسى(ع) با امام حسين (ع )

1392/8/18 10:41
نویسنده : فرزند مهدوی
1,752 بازدید
اشتراک گذاری

 

هنگامى كه حسين (ع ) از مدينه حركت كرد برخى از آيات مربوط به اين پيامبر بزرگ را تلاوت كرد (66) و هنگامى كه به مكه وارد شد، برخى ديگران از اين آيات را و در اين تلاوت ، آيا مربوط به موسى عليه السلام مطابقت و مقايسه شرايط دو بزرگوار بود، بدين صورت : موسى عليه السلام هم سخن خدا است و حسين عليه السلام نيز همانگونه كه در روايت آمده است بدين مقام مفتخر شد، هم در زندگيش و هم به هنگام شهادت كه ندا رسيد:

يا ايتها النفس المطمئنه ارجعى الى ربك راضيه مرضيه

موسى عليه السلام داراى معجزه خاصى بود كه دست مقدسش گاه درخشان و نورافشان بود و حسين عليه السلام فراتر از آن بود، چرا كه پيشانى و گلوگاه مقدسش به خاطر بوسه هاى بسيار پيامبر صلى الله عليه و آله نورانى بود و چهره مباركش هنگام كه به خاك و خون آغشته شد بود، نور افشانى مى كرد آنچنان كه هر بيننده اى را از توجه به چگونگى كشته شدنش ‍ باز مى داشت و سر مطهرش نيز بر فراز نيزه ها مى درخشيد.

موسى ، داراى معجزه ديگرى بود آن اين بود كه بر اثر زدن با عصا، صخره ها منفجر مى شد و آب از آن مى جوشيد و حسين عليه السلام نيز فاجعه جانگداز شهادتش باعث انفجار صخره ها شد و خون از صخره ها و سنگ ريزه ها روان گرديد، همانگونه كه در بيت المقدس اتفاق افتاد.

و نيز در روايت آمده است كه : شامگاه شهادت او تا بامداد روز بعد، هر سنگى را كه بر مى داشتند زير آن خون تازه بود.

و نيز شهادت او سيلاب اشك از ديدگاه جارى ساخت و نيز نام مقدسش ...

موسى ، برايش نعمت غذاى آسمانى من و سلوى فرود آمد و براى حسين (ع ) نيز ميوه هاى بسيارى فرود آمد، گاهى طبقى از رطب و گاهى غذاى پخته شده ، زمانى انار و به و زمانى ديگر سيب ...

موسى عليه السلام پيامبرى است كه طور سينا به خاطر او شرافت يافت تا جايى كه خدا بدان مكان ، سوگند ياد مى كند و حسين عليه السلام پيشواى بزرگى است كه كربلا به افتخار او شرافت ويژه يافت و در برخى روايات است كه طور سينا، همان كربلا است .

موسى صاحب عصاى خاصى است كه نشانه ها از آن آشكار گرديد و حسين عليه السلام صاحب شمشيرى است كه شجاعت پيامبر از آن آشكار شد و او را براى حسين عليه السلام به ارث نهاد تا جايى كه شجاعت حسين عليه السلام شهره آفاق گرديد.

وسى گفت : ... واجعل لى وزيرا من اهلى هارون اخى (67) بار خدايا! برادرم هارون را از خاندانم وزيرم قرار ده .

و براى حسين عليه السلام وزيرى چون برادرش عباس قرار داد و او را در همه فراز و نشيب هاى قيام توحيدى و ستم سوزش ، شريك او ساخت و او را پشتوانه و يار و ياور او گردانيد، به همين جهت به هنگامى شهادت عباس ‍ فرمود: برادرم ! بپاخيز كه اينك كمرم شكست . (68)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان محمدحسین
21 آبان 92 13:16
ღمامان على اكبرღ
22 آبان 92 16:15
امشبی را که حسین در حرمش مهمان است صبح فردا بدنش زیر سم اسبان است مکن ای صبح طلوع...مکن ای صبح طلوع.... التماس دعا
مامان پارساجونی
7 آذر 92 12:33
سلام عزیزم تمام مطالبتون خیلی مفید بود خیلی خوشحالم که با وبلاگتون آشنا شدم با اجازتون لینکتون میکنم اگه با تبادل لینک موافقید بهم خبر بدید ممنون التماس دعا
فرزند مهدوی
پاسخ
سلام خانوم، متشکرم، باعث افتخاره
علی (فراق یآر)
26 آذر 92 17:50
به نام خالق انتظار با مطلب : گپی کوچک من و آقا امآم زمان ✗ آپم منتظر حضور پر مهر شمآ هستیم یا مهدی (عج)