فرزند مهدویفرزند مهدوی، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره

فرزند مهدوی

چقدر به فکر دیگران هستیم؟

1392/7/21 18:16
نویسنده : فرزند مهدوی
660 بازدید
اشتراک گذاری

-اول به حکم انسانیت و دوم به حکم مسلمانی چقدر به فکر دیگران هستیم؟

برای آسایش دیگران، برای رفع مشکلاتشون، برا پیشرفتشون،موفقیتشون و برای سلامتی بقیه مسلمونا چیکار می کنیم؟

 

1

یعنی چیکار میشه کرد؟

مگر نه اینکه حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) فرمودند: كسی كه صبح از خواب بیدار شود و اهتمام به امور مسلمان‌ها نداشته باشد، مسلمان نیست.

2

یعنی اگر امروزم گذشت و اصلا از درد دیگران دردم نیومد و هیچ اقدامی نکردم پس مسلمان نیستم!!!!

2

بیایین برا چند لحظه به این مساله فکر کنیم و راهکار هامون رو به هم بگیم....

همفکری مامان های نی نی وبلاگی:

پاسخ

مامانِ تسنیم
ارسال پاسخ : 1392/7/20 - 22:27 | انتخاب بهترین پاسخ
  سلام به همگى ....
من كه نفهميدم چى شد ؟؟
من هرچه قدر كه در توانم باشه، چه معنوى ، مادى ، فكرى ،مستقيم ، غير مستقيم كوتاهى نمى كنم

مامان خانم
ارسال پاسخ : 1392/7/20 - 22:26 | انتخاب بهترین پاسخ
  سلام. بحث خیلی خوبیه. الان اگر یه کم توجه کنیم می بینیم زندگی های سنتی قبلنا که همسایه واقعا از همسایه اش خبر داشت و بهش کمک می کرد خیلی خوب بود. بعضی از این صفت های خوب و انسانی جای خودش رو به فرهنگ ناجور مدرنیته ی غربی داده. خب ما برای کمک کردن و فهمیدن از حال دیگران چقدر خوبه که اول از همسایه ی امون شروع کنیم. اصلا این ماه همسایه ی مستاجرمون پول کرایه خونه رو داره که بده یا نه صورتش را ا سیلی سرخ نگه داشته
مگر نه اینه که اسلام دستور داده تا هفت خونه اونطرفتر هم همسایه به حساب میاد 
البته ناگفته نمونه که همه ی ما تو این زمانه یه جورایی گرفتاریم و زیاد کاری از دستمون برنمیاد. اما در حد توانمون حتی کمک معنوی و فرهنگی و نه فقط مالی هم خوبه
پیروز باشید

فرزند مهدوی
ارسال پاسخ : 1392/7/20 - 20:31 | حذف | ویرایش | انتخاب بهترین پاسخ
  منظور من از این پرسش تنها تلنگری بود برای اول خودم بعد بقیه ی دوستان تا مبادا روزی رو به شب برسونیم که اصلا رنگی از به فکر دیگران بودن نداشته باشه....
و اگر کسی هست که برنامه روزانه برای این مساله داره با بقیه در میون بذاره...

مامان علی
ارسال پاسخ : 1392/7/20 - 15:46 | انتخاب بهترین پاسخ
  سلام
دقیقا همونیو میخواستم بگم که مامان علیرضا جون گفتند.
مثال مولای شیعیان رو زدید،تاثیر کمک مالی امام علی به افراد مستمند اون زمان فقط برای اون زمان بود ولی تاثیر کار فرهنگی که انجام دادند تا نسلها بعد ادامه داشته و خواهد داشت...کنار کمکهای مالی که کم اهمیت هم نیستند ،کارهای فرهنگی و حتی تربیت صحیح فرزندانمون که عضوی از جامعه هستند و ...میتونه به رفع مشکلات جامعه و دیگران کمک کنه...
مامان عسل جون حتما توی شهرتون انجمنهای خیریه مردمی هست.بیشتر تحقیق کن حتما پیدا میکنی...نهایتش نبود هم خودت دست به کار شو و انجمن تشکیل بده.کاری نداره...یه ریزه همت میخواد که مطمئنم شما داری عزیزم...

نی نی دانلود(مامان علیرضا)
ارسال پاسخ : 1392/7/20 - 13:54 | انتخاب بهترین پاسخ
  سلام به نظر من هم کمک کردن فقط جنبه مالی نداره جنبه معنوی هم داره .
به نظرم تو این مکان منظورم (نی نی وبلاگ) همه یه طوری سعی می کنن این کار رو انجام بدن. خیلی ها وبلاگشون رو در این زمینه ها قرار دادن(مثل خود شما یا افراد دیگه ) خیلی ها هم همیشه من دیدم اگه کسی کمکی خواسته سعی کردن راهنمایی کنن . خیلی ها هنگام برخورد با مشکلات (مثل بیماری بچه هاشون- و...) می یان و ازهمه می خوان دعا کنند و همه سعی می کنن دعا رو در حق مسلمان دیگه دریغ نکنن
خدا رو شکر این جا جای خوبی هست وقتی کسی مالی نتونه کمک کنه معنوی می تونه کمک کنه فرقی نداره .
به هر حال باید نیت هر کس این باشه که روزش رو سعی کنه به کسی کمک کنه حالا هر طوری شده

مامانِ عسل
ارسال پاسخ : 1392/7/20 - 12:52 | انتخاب بهترین پاسخ
  مامانِ منصوره کاملاً باهاتون موافقم. اما وقتی بچه هایی را میبینم که به خاطر کمبود امکانات خیلی جا موندن انقدر دلم میگیره. مثلاً بچه کلاس اولی که حتی اسم فامیلی خودش را نمیدونه . دست راست و چپش را بلد نیست چون پدر و مادر با سوادی نداشته که به آیندش فکر کنن. اینه که دلم میگیره. دوست داشتم دفتر و کتاب براش بگیرم اما مگه یکی و دو تا هستن.
وقتی میبینم دلشون دفتر های رنگاوارنگ میخواد و خانوادشون نمی تونن تهیه کنن . یا دلشون بازی میخواد ولی حتی توان پرداخت ورودی شهربازی را ندارن. اینجوری بیشتر فکرم سمت کمک مالی میره...

مامان منصوره
ارسال پاسخ : 1392/7/20 - 12:18 | انتخاب بهترین پاسخ
  یکیش هم اینه که به فکر اطرافیامون باشیم و اگر کاری از دستمون برمیاد دریغ نکنیم و این می تونه حتی پیدا کردن یه شماره تلفن یا آدرس و... باشه.

مامان منصوره
ارسال پاسخ : 1392/7/20 - 12:15 | انتخاب بهترین پاسخ
  به نظر من کمک فقط مالی نیست!
یعنی به فکر دیگران بودن شامل موارد زیادی میشه!
یکیش :دعا برای رفع مشکلات مسلمونا!
ایده ی خودم اینه :
روزی حتی یک صلوات هم به نیت رفع مشکلات همه بفرستیم و هرباز به یکی از ائمه تقدیم کنیم بازم خوبه!
من برای اینکه فراموش نکنم روی تخته نوشتم جلو چشم قرار دادم...
هربار بهم حس خوبی دست می ده!

مامان منصوره
ارسال پاسخ : 1392/7/20 - 12:13 | انتخاب بهترین پاسخ
  چه جالب! کوچه گرد عاشق! عجب اسم دلنشینی!

مامانِ عسل
ارسال پاسخ : 1392/7/20 - 12:10 | انتخاب بهترین پاسخ
  من خیلی زیاد به این فکر میکنم چطور برای اطرافم مفید باشم ولی شهر من خیلی کوچیکه و تنها کمکی که بشه مالی هست که من از پسش بر نمیام. اخه وسعم نمیرسه. کاش یه مرکزی چیزی بود که می رفتم کمکی می کردم. مثلاً تو شهرهای دیگه کوچه گرد عاشق هست که به تقلید از مولای شیعیان شب ها کیسه های خوراکی توی محله های فقیر تقسیم میکنن. کاش توی شهر ما هم بود اون وقت منم میتونستم یه کیسه خوراکی هدیه کنم

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

نی نی دانلود(مامان علیرضا)
20 مهر 92 20:47
مامان منصوره جان تبریک می گم سایت قشنگیه جدی می گم خیلی زیباست
انشالله خداوند اجر معنویش رو بده
من قبل از اینکه پاسخ سوال شما رو بدم اول سایت شما رو دیدم
یعنی همیشه اینکا رو می کنم که با پرسشگر آشنا بشم
دیدم مطالب جالب دارین
گفتم شما هم راهکاری دارین ارائه بدین ما استفاده کنیم
و نیت دیگه ای نداشتم
اگه از من دلگیر شدین معذرت می خوام


ممنونم دوست عزیزم!
چرا باید دلگیر بشم؟! اصلا برداشت بدی نکردم از حرفتون!
نی نی دانلود(مامان علیرضا)
20 مهر 92 21:46
عزیزم می تونم خواهشی کنم بهتره جایی که بحث پیش اومده رو حذف کنیم تا سوال و اصل سوال و اجر معنویش از بین نره من پاک کردم بهتره شما هم پا کنی به بهار خانم هم می گم پا ک کنی به نظر من سوءتفاهم پیش اومد به هر حال شما به بزرگی خودتون ببخشین

چشم
مامان امیررضا
22 مهر 92 15:34
هرچه امام حسین(ع)دردعای عارفانه عرفه اش از خدا طلبید ارزانیتان باد.
التماس دعا

ممنون از دعای قشنگتون!
محتاجیم...