فرزند مهدویفرزند مهدوی، تا این لحظه: 11 سال و 2 روز سن داره

فرزند مهدوی

دختران خوش نام نی نی وبلاگی

1392/3/20 17:09
نویسنده : فرزند مهدوی
9,249 بازدید
اشتراک گذاری

طبق وعده ی قبلی در این پست نام های قشنگ و زیبای دخترانی که پدر و مادرهای عزیزشون از علت انتخاب نام نیک قرآنی یا نام زیبای اهل بیت (علیهم السلام) گفتند، قرار می گیره!!!

پست بعدی مال آقا پسرای گل خواهد بود!!!

 totalgifs.com barrinhas gif gif barra50.gif

اسما       انیس       تسنیم      ثنا      زهره      ساقی      ضحی     عارفه     

فاطمه حلما      فاطمه زهرا     فاطمه محیا      کوثر     معصومه      ملیکا   

نرگس       یسری

 totalgifs.com barrinhas gif gif barra50.gif

ملیکا

 اسم دخترم رو ملیکا گذاشتم چون ارادت خاصی به حضرت مهدی (عج) دارم واسه همین نام مادر ایشان رو گذاشتم امیدوارم شایسته ی نامش باشد و اینده ی درخشانی داشته باشد . ملیکا یعنی ملک . پادشاه . ملکه

totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gifزهره

سلام من دوست داشتم که اسم دخترم از القاب حضرت زهرا(س) باشه و در عین حال تو اقوام تکراری نباشه، معنیش هم برام مهم بود، 
زهره یعنی درخشنده و فروزان! 
پیامبر(ص) تو یک بیان اهل بیت (ع)رو که به ستاره های آسمان تشبیه می کنند، در نهایت می فرمایند: فاطمه(س) زهره ی اهل بیت است. 
از خداوند می خواهم که دخترم در همه ی عرصه های زندگی زهره باشد و مایه افتخار زهرا(س).totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

اسما

اسم اسما رو مامان و بابای اسماقبل اینکه اسما به دنیا بیاد تصمیم گرفتن و قران رو باز کردن و اولین صفحه ی که اومده بود اسم اسما رو نوشته بود وبا توجه به اینکه اسم اسما از بهترین نام ها محسوب میشه و... 

وبالاخره تصمیم گرفتیم که واسه دخمل نازمون نیکو ترین نام رو یعنی اسما بزاریم  

totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

فاطمه زهرا


من اسم دختر گلم را گزاشتم فاطمه زهرا واقعا هر وقت صداش میزنم یاد حضرت می افتم. شده گاهی میخوام به خاطر اشتباهی دعواش کنم اما به خاطر اسمش کوتاه میام. وقتی فکر میکنم توی اون دنیا افراد به نام هاشون صدا زده میشند خدارا شکر میکنم که همنام خانم حضرت زهراست.اسم به بچه شخصیت میده و خیلی در روش و کردار و عزت نفسش موثره.

totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

یسری

ما ( من وهمسرم ) اسم دخترمان را گذاشتیم یسری - yasra - به معنای آسانی پس از هر سختی وگشایش و راحتی در پس هر بسته شدنی . 


و زمانی که با بصورت (یسری ) نوشته می شود معنای دختر خوش قدم را نیز به خود می گیرد که ( یسرا ) معنای دوم را ندارد . 

معنا و ریتمیک بودن اسم و همچنین کمیاب بودن آن ما را بیشتر وسوسه می کرد که الحمدالله اکنون هر دو نفرمان راضی هستیم . 

امیدواریم دخترمان در بزرگسالی از اسمش رضایت داشته باشد .

totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

تسنیم

تسنيم نام يك چشمه در بهشت است . نام اين چشمه در قرآن آمده است . چشمه اى كه مخصوص مقربين درگاه الهى ست . چشمه حضرت زهراى اطهر (س) در بهشت برين خدا 
تسنيم چشمه بهشتى من در اين دنياست 
كاش در آن دنيا نيز از چشمه تسنيم قسمتمان گردد 
اللهم ارزقنى

totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

فاطمه محیا

 دختر من در شب قدر به دنیا امد با وجودی که طبق سونوگرافی قرار بود هفته بعد ان به دنیا بیاید اما خوشبختانه من شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان درد هایم شروع شد ودخترم همان موقع دنیا امد برای همین نامش را فاطمه گذاشتیم البته چون من اسمهای "محیا ومهدیه"را خیلی دوست دارم برای همین همسرم روزی که خواست شناسنامه اش را بگیرد به خاطر علاقه من به این اسمها پسوند محیا را هم به ان اضافه کرد ودر نهایت نامش شد:فاطمه محیا 
ولی من هر وقت نام محیا را میشنوم به یاد زیارت عاشورا می افتم "اللهم اجعل محیای محیاو...واین خیلی حس خوشایندی برایم است.امیدوارم دخترم با فرهنگ عاشورایی روح وجسمش عجین شود.

totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

ساقی

اسم دخترم رو به شکل سقا در قرآن دیدم و نذری که دارم برای او اینه که در یک روزی و یک شرایطی دخترم ساقی سقای تشنه لبان باشه. 
در صورتی که عده ای کوته نظر وقتی به دیدن من و ساقی اومدند گفتند ما انتظار دیگری از تو برای گذاشتن اسم دختر داشتیم . 
انتخاب اسم بر عهده ی پدر و مادر.اسامی ایرانی هم در بین اعراب رواج داشته.و ایرانیهای دلیر در همه جای تاریخ قرار گرفتند. 
و اسامی آنها درخشیده است. 

totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

ثنا

اسم دختر من ثنا هستش. 
من اين اسم رو دوس دارم چون كوتاه و با معنيه.حمد وستايش خدا. 
البته اميدوارم خدا بهم كمك كنه تا درست تربيتش كنم كه شكرگذار خدا باشه.

totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

معصومه

سال 89 بعد از اینکه از زیارت پر برکت امام رضا برگشتیم متوجه شدیم که خدا یه فرشته از فرشته هاشو به ما بخشیده و چون ما یه نی نی رو قبل این از دست داده بودیم نذر امام رضا کردیم که این نی نی رو برامون حفظ کنه ... 
البته من روز تولدم به پابوسی امام رضا رفتم و همون جا از ایشون خواسته بودم اگه قراره خدا به ما فرزندی عطا کنه سالم باشه و کادویی تولدم رو از امام گرفتم.... 
معصومه نامیدمش تا تشکری کرده باشم از بزرگواری برادرش... 
عاشق اسمشیم و بانوی اسمش را میستاییم 

totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

عارفه

یکی از مهمترین حقوقی که فرزند بر پدر و مادر دارد انتخاب نام نیکوست ما دوست داشتیم با این کار علاوه بر انتخاب یک نام با مسما و زیبا فرزندمان، حضرت فاطمه(س) را الگوی زندگی خور قرار دهد انشاالله. 
به همین دلیل یکی از القاب آن حضرت را برایش انتخاب کردیم "عارفه السادات" 
زنى را كه داراى شناختى نيكو از معارف حقه باشد، عارفه گويند. 
از طرفی من و همسرم قبل از انتخاب این اسم هم در نظر داشتیم اسمی از القاب ائمه اطهار انتخاب کنیم چون فرزندمان از نسل سادات است و معتقدیم هر اسمی برازنده این خاندان نیست.

totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

نرگس

من همیشه خیلی دوست داشتم نام مذهبی برای فرزندم انتخاب کنم تا آن اسم هم روی اخلاق -رفتار و زندگی فرزندم تاثیر بذاره .اسم خودم فاطمه است اسم زهرا رو خیلی دوست داشتم که اسم عمه دخترم است زینب و رقیه و نرگس و ثنا رو گذاشتیم لای قرآن که اسم نرگس بالا اومد. 
البته دخترم عصر روز جمعه، موقع اذان مغرب به دنیا اومد که بی مناسبت با اسمش نبود.

totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

ضحی

اسم دخترمو ضحی گذاشتم به معنی روشنایی سپیده دم و واقعا ازش لذت میبرم و این اسم انتخاب خودمو مامانم بودش که البته همسر م هم موافقت کرد. و اسم دخترم باعث افتخارمه. 
برای همین پست ثابت وبلاگش رو معنی سوره ضحی گذاشتم. 

totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

کوثر

علت انتخاب نام کوثر برای فرزندم به دلیل خوابی بود که دیدم در اصل من و پدرش این نام رو انتخاب نکردیم چون من خوابی دیدم و در خواب من امام رضا این نام را برای کودک من برگزید چون به من امر به خواندن سوره کوثر کرد ما این نام را انتخاب کردیم

totalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

فاطمه حلما

من اسم فاطمه حلما رو انتخاب کردم 
حلما از القاب حضرت زینب به معنای صبور است 
و معنای کل اسم:فاطمه ی صبور 
میشود 
اسم حلما کمتر استفاده شده و جذابیت داردtotalgifs.com barrinhas gif gif 60.gif

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان نرگس
21 خرداد 92 7:46
حلول ماه شعبان ، ماه عبادت و بندگی ، و اعیاد خجسته شعبانیه مبارک باد

متشکر
مامان علی اکبر
24 خرداد 92 13:35
حسین سلطان عشق،عباس ساقی عشق،زینب شاهد عشق و سجاد راوی عشق.کاروان عشق در راه است و خود "عشق" نیمه شعبان می آید.

اعیاد شعبانیه مبارک

متشکر بر شما هم مبارک!
محب مولا
28 خرداد 92 0:30
سلام دوست عزیز ممنون از حضورتون خیلی مطلب آموزنده ای بود واقعا اسامی زیبایی بود

سلام
پرده اسرار
31 خرداد 92 21:22
خدایا تو را شکر می کنم که با فقر آشنایم کردی تا رنج گرسنگان را بفهمم و فشار درونی نیازمندان را درک کنم . خدایا هدایتم کن زیرا می دانم که گمراهی چه بلای خطرناکی است . خدایا هدایتم کن که ظلم نکنم زیرا می دانم ظلم چه گناه نابخشودنی است . خدایا ارشادم کن که بی انصافی نکنم زیرا کسی که انصاف ندارد ، شرف ندارد . خدایا راهنمایم باش تا حق کسی را ضایع نکنم که بی احترامی به یک انسان همانا کیفر خدای بزرگ است. خدایا مرا از بلای غرور وخودخواهی نجات ده تا حقایق وجود را ببینم و جمال زیبای تو را مشاهده کنم . خدایا پستی دنیا و ناپایداری روزگار را همیشه در نظرم جلوه گر ساز تا فریب زرق وبرق عالم خاکی مرا از یاد تو دور نکند . سلام با یاد و خاطره شهید چمران به روز هستم تشریف بیارین
مامان سارا
5 تیر 92 18:14
ممنون و سپاس از شما به دلیل این کار زیبا

مامان ضحی
23 تیر 92 8:59
خیلی خوبه که همه اسمارو یکجا گذاشتین ممنون
زهرا
16 تیر 94 18:37
خیلی قشنگ بودند مرسی اینجا هم گفتم که اسم های زهرا و فاطمه رو طراحی کنند تو هم ببین قشنگه: https://instagram.com/namefarsi/ عکس اسم ها رو طراحی میکنن بهشون بگی