فرزند مهدویفرزند مهدوی، تا این لحظه: 11 سال و 6 روز سن داره

فرزند مهدوی

فخر عالم

1392/3/4 10:28
نویسنده : فرزند مهدوی
994 بازدید
اشتراک گذاری

همه فخرم در این دنیا همین است

که مولایم امیرالمومنین است

 

الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیرالمؤمنین علی علیه السّلام و الائمة المعصومین علیهم السّلام


کعبه مانند صدف در دل خود گوهر داشت

گوهری زینت هستی چونان حیدر داشت

یک پیاله ز می اش مست کند عــــالم را

آنکــه اندر قدحش باده ای از کوثر داشت

 



پیامبر اکرم (ص)

به امیر المومنین علی(ع)فرمودند:

سوگند به آن خدايي که جان من در دست قدرت اوست، اگر نبود اين که گروهي از امت من تو را مثل نصاري که عيسي را به خدايي اشتباه گرفتند ، غلو کنند در مورد فضايل و مناقب تو ، مطالبي مي گفتم که تمام مسلمانان خاک زير پاي تو را توتياي چشم خود مي کردند.

مسند احمد حنبل به نقل شرح ابن ابي الحديد، ج 9، ص 168

 

 

تقدیم به پدر حقیقیمان، امام زمان-ارواحُنا فِداه:


ای سفر کرده ی موعود بیا / که دلم در پی تو دربه در است


جان ناقابل این چشم به راه / برگ سبزی به تو، روز پدر است


 قرار همه ما از امروز:

در روز میلاد هرکدام از ائمه (علیهم السلام) صلوات به ایشان


باشد که چراغ راهی شود برای فرزندانمان. ان شاالله 


"امام علی(ع) و تربیت فرزند در ادامه مطلب"

اهمیت تربیت فرزندان: 
 بر خلاف برداشت و نگرش برخی افراد كه از فرزند بیشتر به عنوان ابزاری برای پاسخگویی به نیاز عاطفی والدین و نیز عضوی برای تأمین و خدمت به خانواده و مایه فخر و مباهات والدین نگریسته مي‏شود، امام علی علیه‏السلام به فرزند بسی فراتر از این نگریسته و آن را عطیه‏ای الهی بر شمرده‏اند كه در پرتو توجه و تربیت والدین به رشد كافی رسیده و در پی نیكوكاری و احسان به والدین بر مي‏آید. در نهج‏البلاغه آمده است كه: "در حضور امام علی علیه‏السلام مردی به دیگری تولد پسرش را این چنین تبریك گفت:"گوارایت باد رزمجویی سواركار!" آن حضرت از نوع تبریك گفتن او نهی نمود و تبریك گفتنی این چنین رابه او توصیه نمود:" امید كه بخشنده‏اش را سپاسگزار باشی و این عطیه الهی مباركت باد، او به رشد دلپذیر برسد و تونیز ازنیكی و خیرش بهره‏مند شوی."(1) پس از آن كه از نگرش علی علیه‏السلام نسبت به فرزند آگاه شدیم، اینك به آثار و نتایج تربیت فرزند از دیدگاه آن حضرت اشاره مي‏كنیم؛ آن حضرت درسخنی كوتاه و در عین حال عمیق و ظریف، تربیت و ادب‏آموزی را میراثی بی مانند تلقی نموده‏اند. معمولاً با در گذشت انسان، نگهبان میزان و مقدار میراث به ارث گذاشته او معطوف است و چنانچه فردی متمّول و ثروتمند باشد، اقلامی از میراث همانند زمین ، خانه و ماشین در نظر كوته نظران، بزرگ و مهم جلوه مي‏نماید امّا از دیدگاه امام مربیان، علی علیه‏السلام ، میراثی به مانند ادب و تربیت وجود ندارد"لامیراث كالادب"(2) و هرگز املاك و دارایي‏های باقیمانده مادّی، قابل مقایسه با میراث گرانبهای ادب و تربیت صحیح برای فرزندان نیست. واز این روست كه در سخنی دیگر، آنحضرت فرمود:"گرانبهاترین چیزی كه پدران برای فرزندانشان به ارث مي‏گذارند، ادب است."(3) 
علی علیه‏السلام ثمره و محصول تربیت صحیح را پرورش فرزند صالح و پیامد بي‏توجهی به امر خطیر تربیت را "رشد یافتن فرزند ناصالح " برشمرده و برای هریك از این دو، آثار و نتائج مثبت و منفی بیان نموده‏اند. از دیدگاه آن حضرت فرزند صالح مایه انس و آرامش والدین است لذا مي‏فرماید: "انس و آرامش در سه چیز است: همسری كه با شوهرش توافق داشته باشد، فرزندی كه صالح باشد و برادری كه موافق و هم رأی انسان باشد."(4) همچنین در سخن دیگری فرزند صالح را نیكوترین یادگار و بلكه مساوی با همه یادگارهای باقیمانده از والدین، معرفی مي‏نماید: "الولد الصالح احد الذِكرین" مرحوم خوانساری در ترجمه و شرح خود بر "غررالحكم و دررالكلم" ذیل این حدیث مي‏گوید: "فرزند صالح نیكوتر دو یاد است؛ یعنی اسباب یاد كسی به نیكویی دوتاست: یكی فرزند صالح كه از او بماند و دیگری سایر اسباب او. فرزند صالح نیكوتر از همه آنهاست یا اینكه فرزند صالح را با هر سببی بسنجند، از آن سبب نیكوتر است"(5) 

بزای خواندن کل مطلب می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

http://www.aviny.com/news/83/12/17/07.aspx

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان نرگس
17 خرداد 92 10:40
خواند زبان دلم ثنای محمد(ص) ماند خرد خیره در لقای محمد(ص) دیده دل، جام جم به هیچ شمارد سرمه کند گر زخاک پای محمد(ص) عید مبعث بر شما مبارک
مامان نرگس
17 خرداد 92 10:41
سلام
خیلی وبلاگتون قشنگه تو نظر سنجیتون هم شرکت کردم دوست دارم بیشتر به هم سر بزنیم

سلام متشكر از لطفتون، بله حتما باعث افتخاره
ارلا
17 خرداد 92 19:10
سلام دوست عزیز وبلاگ عالی است اگه دوست داشتی به وب منم بیا ضرر نمیکنی ها...من منتظرم که بیایی

سلام متشکر
مامان نرگس
17 خرداد 92 22:47
خوشحالم که توی فضای مجازی با دوستای خوبی دارم آشنا می شم

ما بیشتر!
پرده اسرار
19 خرداد 92 21:25
یــــا الله من نه بهشتت را میخوام و نه لذتهای بهشیت را من را فقط از "حسیــن(ع)" جدا نکن... دلتنــــــــــگتم اربـــــــــــابم...... آن کس که تو را شناخت جان را چه کند فرزنــــــد و عیـــــال و خـانمان را چه کند دیـوانه کنی، هر دو جهــــانش بخشـــی دیـوانه تـــــو هر دو جهــــان را چـــه کند ___________________________ سلام به روزم ...تشریف بیارین حتما
ریحانه(مامان پارسا)
27 خرداد 92 8:29
سلام سایت خیلی زیبایی دارید خوشحال میشم باهم تبادل لینک داشته باشیم

سلام متشکر باعث افتخاره!