فرزند مهدویفرزند مهدوی، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره

فرزند مهدوی

بامیه

1392/4/28 14:54
نویسنده : فرزند مهدوی
2,679 بازدید
اشتراک گذاری

دوستان عزیز طاعاتتون قبول، این هم آموزش ساده ی بامیه !

امیدوارم بپزید و از خوردنش لذت ببرید.لبخند

ب

2

بریم ادامه مطلب آموزش تصویری....قلب

مواد لازم: 

آرد: 1 پیمانه

آب: 1 پیمانه

شکر: 2 ق سوپخوری

تخم مرغ: 1عدد

(تجربه نوشت: اگه پیمانه تون از فنجون بزرگتره 2 تا بریزید...)

کره: 50 گرم

روغن به میزان لازم

2

مواد لازم برای شربت:

شکر:1 پیمانه

آب: نصف پیمانه

زعفران:سر ق چایخوری

گلاب: کمی

عسل:1 ق سوپخوری

هل: 2-3 عدد

آب لیمو: کمی

طرز تهیه ی شربت:

آب و شکر و گلاب و هل رو با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت می ذاریم و هم می زنیم تا کاملا شکر حل و غلیظ بشه....

2

بعد بقیه مواد رو اضافه می کنیم و یکی دو دقیقه می ذاریم جوش بخوره بعدم بر می داریم میریزم داخل یه ظرف گود.....

2

من تو مقدار زعفرن زیاده روی کردم شما حواستون باشه به اندازه بریزید و قبلش حتما زعفرون رو خوب بسابید...چشمک

خب بریم سراغ بامیه:

اول کره و آب و شکر رو مخلوط کنید و روی شعله بذارید تا کره آب بشه و شکر حل....

2

بعد همه ی آرد رو یک جا اضافه کنید و هم بزنید و بعد یکی دو دقیقه بردارید بذارید یه گوشه تا خنک بشه...

2

خنک که شد تخم مرغ رو اضافه کنید و خمیر رو ورز بدید تا خوب به خوردش بره....

2

این جا به قسمت قشنگ ماجرا می رسیم خمیر رو داخل قیف بریزید....

پ ن: خب من از اون قیف باکلاسا ندارم، از اینا دارم برا همبنم شکلش مثل اون بازاریا نشد اما مزه ش خوب بود....

2

بعد مثل من که دست به دامان قابلمه زهره جان شدم برید سراغ قابلمه ی نی نی تون و روغن رو بریزید داخلش بذارید خوب داغ بشه....

بعدم که دیگه همه واردید همینجور که خمیر بیرون میاد به هر اندازه که دوست دارید با قیچی ببریدش و بذارید خوب سرخ بشه....

2

سرخ که شد، برداشتید، بذارید تو یه صافی تا روغنش بره...

2

بعدم چند دقیقه ای بذارید داخل شربت بمونه تا خوب به خوردش بره...

2

بفرمایید بامیه تون آماده است !

2

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (16)

فروشگاه لوازم جشن تولد نادین
28 تیر 92 15:43
سلام. بنظر میرسه ساده و خوشمزه باشه. ممنون عزیزم

سلام ، دقیقا همینطوره!
دخملی شکلکـــــــــ
28 تیر 92 18:57
قیف باکلاسا

حتما اینروزا درست میکنم...



مامان حنانه زهرا
29 تیر 92 5:05
نازی منصوره جون
خودت درست کردی؟

نه عمم خو خودم درست کردم!
مامان یاسمین زهرا
29 تیر 92 15:34
دست گلتون درد نکنه من دیدم توی چهل تیکه نظر گذاشتید اومدم .الان میرم درست میکنم نتیجش رو بهتون میگم

خوش اومدین، حتما منتظرم گلم همراه با عکس!
مامان نفس طلایی
29 تیر 92 23:46
سلام از اشنایی با وبتون خوشحال شدم ... لینک شدید دوست خوب

سلام ما هم از آشنایی با شما، متشکر از لطفتون!
مامان یاسمین زهرا
29 تیر 92 23:57
ممنون عالی شد همه کلی ازم تعریف کردن

خدا رو شکر، کدبانویی دیگه!
مامان یاسمین زهرا
30 تیر 92 13:18
عکس فرستادم نیومده انگار چرا؟

خالی بود!
مامان نفس طلایی
30 تیر 92 13:36


خودت گلی خانوم!


مامان محمدحسین
1 مرداد 92 14:45
وای چقد خوشمزه ....
خیلی ممنون که مطالب آموزنده می ذارین.
التماس دعا

همین که براتون مفید باشه، باعث خوشحالیه!
حاجت روا ان شالله!
مامان امیررضا
3 مرداد 92 16:54
سلام .آموزش خوبی بود ممنون.با تبادل لینک موافقید

سلام بله باعث افتخاره!
مرمر(مامی کسرا)
6 مرداد 92 15:44
ببخشید منظورتون تخم مرغه که میگید 2 تا بریزیم اگه پیمانمون از فنجون بزرگتره؟؟؟؟

راستی اگه زعفرون یا کره نداشته باشیم چی میشه...؟؟؟آخه الان ندارم...


آره گلم، شما باید یه خمیر سفت داشته باشید تا بامیه بهتر شکل بگیره، مثلا تو این عکسی که می بینید خمیر من سفتی لازم رو نداشت برا همین این شکلی شدن، دفعه ی بعد که درست کردم با پیمانه لیوان و 2 تا تخم مرغ خمیر سفتی داشتم که آخر سرم بامیه هام شکل همون بازاری ها شدن، تو این عکس با پیمانه فنجان و 2 تا تخم مرغ درست کردم.

تجربه ندارم اما فکر نمی کنم ایرادی داشته باشه به جای کره از روغن جامد استفاده کنید.

زعفرون بیشتر خوش رنگ می کنه بامیه رو ! میل خودتونه فکر کنم امتحانش بد نباشه!


مامان امیررضا
6 مرداد 92 16:24
سلام .با افتخار لینک شدید

سلام متشکر از لطفتون.
مامان حنانه زهرا
6 مرداد 92 17:28
میگما حالا کهخودت درست کردی تونستی بخوریش

مگه اقای خونه چیزی باقی گذاشت!
الان متوجه شدی که چقدر خوشمزه بوده، البته چند تایی سهم منم بود!
مامان محمدطاها
8 مرداد 92 21:49
دستتون درد نکنه