فرزند مهدویفرزند مهدوی، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره

فرزند مهدوی

شیطنت در خردسالی

1392/5/26 16:38
نویسنده : فرزند مهدوی
1,460 بازدید
اشتراک گذاری

 

متاسفانه بعضی از والدین کودکانی را می‏پسندند که آرام، ساکت و مطیع باشند تا موجبات زحمت و ناراحتی آنان را فراهم نکنند، این‏گونه والدین توقع و انتظار دارند که کودکشان همانند بزرگسالان رفتار نماید در صورتی که کودک آنان میل و نیاز شدیدی به بازی و جست و خیز دارد و همه را از دریچه بازی می‏بیند.


2


ولی حضرت

امام خمینی (ره)

به این نکته توجه داشتند

و مانع بازی گوشی کودکان

نمی شدند و توصیه می

کردند که باید با بچه سازش

کرد و مانع بازی گوشی آنها

نشد.



رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، همین نکته را به پدران و مادران یادآور می‏ گردد که اگر در فرزند خردسال خود حالاتی خارج از حدود نظم و نزاکت و بیرون از مرز طاعت و انقیاد و بالاخره طغیان و سرگشی کودکانه مشاهده کردند باید نسبت به آینده او شادمان گردند، زیرا وجود حالت فعال و جوشان در کودک خردسال، نمایانگر فزونی خرد واندیشه و کابرد بیشتر و فزاینده آن در بزرگ سالی اوست. (1)

پیامبر گرامی اسلام (ص) می‏فرماید: «عرامة الصبی فی صغره زیادة فی عقله فی کبره (2) ؛ شیطنت و لجاجت کودک به هنگام خردسالی نشانه زیادی عقل و اندیشه او در بزرگسالی است.»

و یا صالح بن عقبه روایت می‏کند که من از عبد صالح امام موسی بن جعفر (ع) شنیدم که فرمود: «یستحب عرامة الغلام فی صغره لیکون حلیما فی کبره.

ثم قال: لا ینبغی الا ان یکون هکذا؛
 (3) شایسته است، کودک به هنگام خردسالی، بازیگوش و پرتلاطم و متمرد باشد تا در بزرگسالی، صبور و شکیب گردد. سپس آن حضرت فرمود: سزاوار است که کودک خردسال منحصرا این چنین بوده و بازیگوش و پرجنب و جوش باشد.»
 
اگر بازیگوشی و بازی‏ طلبی کودک، سرکوب نشود و بتواند به وسیله بازی‏های متنوع، جسم و جان خود را شاداب و پر نشاط سازد، در بزرگسالی از آدم‏های عصبی و تندخو و زود رنج و غیر طبیعی، نخواهد بود، بلکه آدمی معتدل و متین و توانمند خواهد بود. (4)

1. حجتی کرمانی، سید محمدباقر، سه گفتار پیرامون برخی از مسائل تربیتی اسلام، ص 65

2. بحارالانوار، ج 4، ص 378

3. منبع 2، ص 379

4. بهشتی، احمد، اسلام و بازی کودکان، ص 85

پسندها (1)

نظرات (6)

سريعترين روش کسب درآمد اينترنتي
26 مرداد 92 17:20
سريعترين روش کسب درآمد اينترنتي ----------------------------------------------------- * تبريک براي کاربران نی نی وبلاگ »»»» کسب درآمد مطمئن براي شما * راهي آسان ، سريع و لذت بخش براي کسب درآمد ... * نگران سرمايه اوليه نباشيد ، رايگانه رايگانه... * دوست داريد دوبرابر بازديد وبلاگتان پول دريافت کنيد ... * مثلا : 2000 بازديد کننده در روز»»»» 40000 ريال درآمد... * داراي امکان جذب همکاره که مثل يک گنج طلاست... * ايجاد وبلاگ رايگان روي سايت (کسب در آمد از گوگل براي اولين بار در ايران) * در وبلاگ ايجاد کرده روي سايت مطلب ارسال کنيد و از تک تک ارسالي ها از سايت دريافتي داشته باشيد... * فراتر از آنچه تصورش را مي کنيد... * از بازديد کننده هاي وبلاگهاي خودتان هم کسب درآمد کنيد حتي يک نفر ... * براي کسب اطلاعات بيشتر و عضويت روي آدرس زير کليک کن... http://liikeee.mihanblog.com/
مامان حنانه زهرا
29 مرداد 92 14:17
ممنون گلم
اهنگ وبم خیلی نازه گریم گرفت

باران
5 شهریور 92 15:07
با افتخار لینکت کردم میشه به وبم بیای خوشحال میشم.

متشکر،آدرس نذاشتید!

مامان ضحــــــــــا
6 شهریور 92 8:01
سلام خانمي
عالي بود.آهنگ وبلاگتم حرف نداره

سلام ممنون عزیزم
باران
9 شهریور 92 11:49
سلام. خوشحال میشم با شما تبادل لینک داشته باشم وب بسیار عالی ای دارید

سلام باعث افتخاره
مامان محمدحسین
10 شهریور 92 6:33
سلام ...
قالب وبلاگ و آهنگ عالی...مطالب عالی تر ....

سلام ممنون از این همه محبت